Увійти на сайт

Як доповнити офлайн повноцінним інтернет-магазином і повернути свою долю на ринку: досвід Київського ювелірного заводу.

Повернутися до списку


- Перед тим, як розпочати роботу, ми провели дослідження ювелірного онлайн-ринку в Україні, проаналізували поведінку платоспроможних клієнтів в інтернеті, вивчили інструменти та зробили портрет цільової аудиторії. Наші польові дослідження показали, що конкуренти заберають дуже багато замовлень саме з онлайн-сайтів і саме там зараз знаходиться більша частина споживачів, за котрих варто поборотися.

kuz3.jpg

Крім того, КЮЗ - це компанія, яка постійно розвивається і повноцінний перехід в онлайн допоможе істотно збільшити обсяг і повернути частку ринку, якою раніше володіла компанія. Як виявилося потім, що у багатьох сегментах продукції їм набагато вигідніше і дешевше отримувати продажі з онлайн-магазину, ніж з офлайну. Не менш важливу роль у створенні нового інтернет-магазину зіграла і необхідність інтеграції з платіжними системами та CRM.

Коли компанія сформулювала концепцію нового інтернет-магазину та основні його переваги для покупців, то приступили до підготовки технічного завдання. Виконавцем була обрана компанія LENAL, яка мала на ринку великий досвід та компетенції у створенні екомерс-проектів. У якості CMS вирішили використовувати «Бітрікс: Управління сайтом».

kuz1.jpg

Які завдання ставились для нового інтернет-магазину?

- Клієнт прийшов до нас за систематизацією основних напрямків. У роботі такого великого виробника, як КЮЗ, всі бізнес-процеси засновані на точних цифрах, особливо у роботі з дорогоцінними металами та камнями. Але в останній час компанія стала отримувати багато негативних відгуків від клієнтів, тому що інформація на сайті не відповідала дійсності. Наявність, вага продукта не відповідала, ціна і розмір каміння також. Виробник втрачав гроші, витрачаючи час на те, щоб просто розібратися у залишках по складу.

Клієнти з онлайн-магазину кидали свої корзини, тому що ніхто не міг сказати їм, є обрані обручки у потрібних їм параметрах чи ні. Але це відбувалося тільки тому, що раніше компанія більше працювала в офлайні і тільки нещодавно перейшла на онлайн, що складно для такого великого виробника. Наслідком швидкого переходу в онлайн і став хаос у бізнес-процесах.

З чого розпочався проект?

- Ми почали роботу з проектування баз даних. Перша і найбільша проблема полягала в тому, що базова ERP була вже написана. Вона писалась і доповнювалась даними багато років. Ця система була свого роду твором мистецтва, але у реалії бізнесу, на той момент зовсім не вписувалася. Необхідно було повністю змінити інтеграційний зв'язок між базою даних та компанією. Виявилося, що інтернет-магазин не знав параметрів товару, що є на складі, а офлайнові магазини та склад - не знали параметрів товару, які були представлені, а потім продавалися в режимі онлайн. Це породило хаос і принесло заводу збитки, втрати клієнтів і негативні відгуки з невідповідністю по цінах, вагах виробів та місць продажів.

Трохи пізніше ми ще виявили проблему з індексацією сайту. Google, звичайно могу багато, але навіть він не міг справитися з тим, що творилось на сайті. Ми спробували зробити так, щоб люди могли протягом декількох хвилин отримати вичерпну інформацію про товари і прийняти позитивне рішення прямо зараз і тут, усього за пару кліків.

Ще одним великим мінусом для КЮЗа була низька швидкість завантаження сайту, що зменшувало конверсію у кілька разів. Тому свою роботу ми почали з вирішення саме цих проблем. Більше всього роботи виявилося з архітектурою та навігацією, тому що у КЮЗа досить велика кількість флагманських позицій, не говорячи вже про базові категорії.

kuz2.jpg

- Що є унікального в інтернет-магазині, які фішки виділяють його серед інших гравців ринку?

Дуже цікавим функціоналом став модуль «Хочу в подарунок». Ми зробили його для того, щоб користувачі могли натякати своїм парубкам або друзям на те, що вони хотіли б отримати ту чи іншу річ у подарунок. Це працює дуже просто. У карточці кожного товару є кнопка, яку потрібно просто натиснути та заповнити реєстраційну форму із зазначенням імені та електронної пошти товариша, якому ви хочете відправити посилання на бажаний товар.

kuz4.jpg

За допомогою цієї простої функції компанії вдалося збільшити продажі у кілька разів за дуже стислі терміни. У цьому модулі теж довелося доробити інтеграцію з системою бази даних, тому що дуже важлива була актуальність цін і ваги виробів, які дівчата замовляли собі в подарунок.

Ще одним унікальним інструментом став модуль логістики. Ми інтегрували на сайт інструмент, який дозволив наносити на карту магазини, вказувати графік роботи і показувати покупцям, як магазин виглядає зовні. Як це працює? Покупець вибирає товар і, якщо його не виявляється на сайті, то за допомогою модуля логістики він може знайти потрібну річ в офлайновом магазині. Це істотно полегшило людям життя і як наслідок - відвідуваність офлайнових магазинів почала зростати в геометричній прогресії.

kuz5.jpg

Також ми інтегрували модуль доставки «Новою поштою» і зробили можливість оплати банківською картою. Наш аналіз показав, що саме картою платить більшість клієнтів. І це стало несподіванкою для ТОП-менеджменту, який раніше працював тільки за готівковий розрахунок.

Дуже велика кількість покупців продукції КЮЗ використовують мобільний телефон для перегляду каталогу. У зв'язку з цим ми велику увагу приділили мобільній версії.

- Про які результати можна говорити?
  • По-перше, у бренда з'явилася можливість позиціонувати себе як повноцінний онлайн-магазин з омніканальною моделлю продажів. Їх частка в онлайні почала зростати.
  • По-друге, в десятки разів збільшилася конверсія на сайті і знизився відсоток відмови у кошиках. Виявилося, що залучення клієнта з онлайну для них вигідніше і дешевше, ніж в офлайні.
  • По-третє, перепозиціонування своїх продажів позначилося на істотному зростанні поліпшення роботи всіх магазинів, у тому числі і їх зовнішній вигляд в онлайн-просторі.