Увійти на сайт

Як досягти +400% в онлайн-замовленнях на сайті: досвід Mamamia.ua

Повернутися до списку


Мамамія Піца - це мережа ресторанів європейської та італійської кухні, яка відома всім своїми оригінальними рецептами піци. «До 2002 року я працював програмістом у Швейцарії. Потім сталася криза, наша компанія розвалилася і я залишився без роботи. Довелося повертатися до Києва і шукати нову. Після повернення додому я прийняв рішення і здійснив свою юнацьку мрію - став ресторатором. На той момент у мене не було часу думати про стратегію, адже я особисто на своїй машині проїхав мільйони кілометрів, доставляючи піцу, тому що моєю основною метою було створити «ресторан для клієнта» з якісною їжею і повністю змінити ставлення до обслуговування в нашій країні, - згадує Олексій Тюрін, власник Мамаміа, в інтерв'ю для Дело.

- Чому було прийнято рішення переїхати на нову платформу?

Компанія прийняла рішення про кардинальне оновлення інтернет-магазину по ряду причин. По-перше, на старій платформі не можливо було зробити інтеграцію з ERP-системою. Ще на початку свого бізнесу директор Олексій, як колишній ІТ-програміст, дуже ретельно віднісся до вибору системи, яка дозволяла централізовано приймати замовлення на доставку, продавати і враховувати додаткові топінги на піцу, реалізувати програму лояльності, робити зрізи, вести фінансовий облік. Вибір впав на Microsoft Dynamics NAV - з надбудовами LS Retail і LS Hospitality. На той момент він був єдиним в Україні, хто поставив цю систему. Але вона виявилася дорогою у доробках і через це не надто популярною в нашій країні.

Другою причиною стало витримування великих навантажень для якісної роботи замовника. У піцерій дуже нерівні навантаження на замовлення. Є зовсім вільні години, а в пікові моменти рівень замовлень вимірюється тисячами. Вимоги до продуктивності системи через це зростали. Інструментарій платформи «Бітрікс: Управління сайтом» дозволили зробити роботу сайту максимально комфортною в той період, коли потік замовлень сильно зростає. 

мамамиа1.jpg

- Навіщо потрібно було синхронізувати новий сайт і ERP-систему?

Для актуальності цін і оперативної доставки замовлення. Mamаmia.ua надає дуже високий рівень сервісу. Це можливо тільки в тому випадку, коли замовлення оперативно прилітає у ERP і людина може отримати свою піцу вже через 30 хвилин, в якому б районі вона не знаходилася. Тобто інтеграція потрібна була, щоб можна було миттєво дістати замовлення із системи і одразу передати на виконання по налаштованому бізнес-процесу. Олексій Тюрін, ідейний натхненник мережі, дуже ратував за те, щоб все виконувалося максимально оперативно. Саме завдяки креативності та ідеям, які вносить Олексій, мережа весь час зростає. Свого часу він особисто доставив піцу альпіністам, які здійснювалисходження на Кіліманджаро.

Новий сайт повинен був ділитися на два напрямки. Перше - це мережа ресторанів «Приходьте до нас». Другий напрямок - це сервіс доставки «Замовте у нас». Спочатку це мав бути список ресторанів і супутній сервіс. На сьогоднішній день ми реалізували і третій напрямок - Події. Це система лояльності з кулінарного шоу, святкування дня народження і замовлення піци-баса. Піца-бас - це цілий автобус з піцою, наразі такого ні у кого немає. Причому ці функції працюють у всіх ресторанах мережі.

- Які нові інструменти потрібно було реалізувати? Наскільки складно це було?

Mamamia - в чому їх секрет? Чому їх так люблять? А ви пробувала їхні сирні бортики? А ковбасні? Це просто Mamamia як смачно. Вони одні із перших стали готувати піци з бортиками, які не викидаються. І ми зробили на сайті акцент на цій фішці!

Якщо ви запитаєте мене, що найскладніше було? При розробці проекту весь час хотілося їсти! Наші тестувальниці скаржилися, що для них найскладніше тестувати «піцу» - потім доводиться працювати понаднормово в спортзалі)))

Ще одна фішка проекту - це комбо-бокс. Він розташований у меню доставки. Коли людина натискає на кнопочку комбо-боксу, то вона може самостійно сформувати своє замовлення, починаючи з вибору тесту і закінчуючи напоями. Також є можливість зберегти рецепт і повертатися до нього знову і знову або ж поекспериментувати і перепробувати все меню. Це один з унікальних модулів, конкуренти поки нічого такого не зробили.

комбобокс_мамамиа.jpg

Крім того, ми реалізували такий модуль як рекомендації. Коли людина готова завершити замовлення, система пропонує йому замовити ще якоїсь корисної або популярної смакоти. При цьому система фіксує скільки разів, куди людина замовила доставку (робота це або будинок), формуючи таким чином картку клієнта. Ця функція допомагає поліпшити сервіс, так як ми маємо можливість подивитися чи є в наявності те, що замовила людина і запропонувати йому вдалу альтернативу, якщо немає.

Ми живемо в таку спортивну епоху, коли всі ходять до залу (фітнес, тренажери) і рахують калорії. Тому ресторанам Mamаmia.ua потрібно бути в тренді. І ми реалізували блок з підрахунком калорій і білків у кожному замовленні. Можна контролювати калорії прямо в кабінеті замовлення.

Особливу увагу потрібно звернути на блок «Я ревізор». На цій сторінці будь-яка людина може залишити свій відгук. Якщо раптом комусь щось не подобається, йому передзвонюють і вирішують проблему. Тому у цій мережі майже немає негативних відгуків.

- Що найцікавіше було для вас?

Це зв'язка у роботі сайту і ERP. Ми з самого початку заклали в інтеграцію цифри, які допомагають формувати замовлення і звітність. Замовлення надходить до ERP у «розібраному» вигляді - це виглядає приблизно як «200 грам курки, 20 грам грибів і 70 грам сиру». Таким чином усі дані використовуються максимально ефективно.

Модуль комбо-бокс істотно збільшує середній чек за рахунок того, що людина може відчути себе справжнім шеф-кухарем. Сюди ж можна прив'язати цікавий кошик. Наш кошик здвинутий у бік, не закриваючи його повністю замовлення. Тобто людина бачить усі інгредієнти, що вже замовив і найчастіше, додає ще щось до замовлення.

Ще ми зробили дуже класну фішки із автозаповненням форми замовлення і формуванням списку всіх місць звідки людина робила замовлення. Система може поставити уточнююче запитання з приводу адреси доставки, а клієнт просто клікнути мишкою так чи ні. Це дуже зручно.

корзина_мамиа.jpg

До реалізації планується «піца-трекер», який буде інформувати замовника про те, на якому етапі перебуває його замовлення. Він буде бачити, коли піца потрапила в піч, коли була готова і коли кур'єр її доставить.

Крім того, вже зараз людина може віртуально пройтись по ресторану, подивитися на атмосферу і забронювати столик. У майбутньому ми додамо також можливість зробити замовлення прямо в онлайні. Внутрішній бізнес-процес виглядає так, щойно людина забронювала і оплатила стіл, до залу виходить адміністратор з табличкою, що цей конкретний столик вже заброньовано. Клієнту ж надходить інформація про те, що його піцу вже почали готувати.

- Як все це вплинуло на роботу мережі?

+ 400% нових замовлень, система відмінно витримує навіть дуже значні навантаження. Крім цього оптимізувалася робота всієї системи і відтепер добре продають все міста мережі. Ресторани завантажені, але це далеко не межа.